Jak začít podnikat

Pokud se rozhodujete vydat na cestu samostatné výdělečné činnosti, dovolte mi pár následujících myšlenek (či spíše úvah), které by Vám k tomu mohly být nápomocny:

1. Nejdříve se zamyslete nad sebou samým  (samou) a zkuste si udělat takovou SWOT Analýzu Vaší osobnosti. Zkuste si odpovědět na pár následujících otázek a ty začleňte do následující tabulky:

Základní SWOT Analýza Vaší osobnosti:

Silné stránky Slabé stránky
Příležitosti Hrozby
  • Vaše znalosti, dovednosti a vědomosti v oboru
  • Odolnost vůči stresu
  • Schopnost zdravého riskování
  • Důslednost, pracovitost, vytrvalost
  • Zdravotní předpoklady
  • Víra v úspěch či obavy z neúspěchu
  • Schopnost sebevzdělávání
  • Schopnost vést lidi a motivovat je
  • Ochota přijímat nové nápady a přinášet nové myšlenky
  • Schopnost současného zvládání rodinných povinností

Začleněním těchto (a jim podobných otázek) získáte představu o svých případných schopnostech pustit se do světa podnikání.

2. Pakliže jste touto SWOT Analýzou dospěli k názoru, že Vám slůvko „podnikání“ není cizí, je třeba přistoupit k druhému kroku, a tím je stanovení si vlastních cílů. K tomu by Vám mohly být nápomocny odpovědi na následující otázky:

  • Budu své firmě věnovat veškerý svůj volný čas?
  • Vytvořím prostředí, ve kterém se budou cítit dobře i mí zaměstnanci?
  • Budu pracovat s malým nebo velkým počtem zaměstnanců?
  • Chci mít dostatek času i pro svoje přátele či rodinu?
  • Chci se i nadále věnovat svým koníčkům?

Tyto a jim podobné otázky doporučuji konzultovat s někým, kdo Vaši osobnost velmi dobře zná a který Vám může pomoci posoudit Vaše schopnosti, dovednosti nebo kvality a může Vás tak svým názorem nasměrovat k tomu správnému rozhodnutí.

A pakliže jste se ve svém odhodlání dostali až sem a jste o svém záměru začít s podnikáním již přesvědčeni, nebrání Vám už nic k sestavování marketingového plánu. O tom, jak si takový marketingový plán sestavit, se dočtete v rubrice Jak na marketingový plán.


Vytvořte si web zdarma! Webnode